sobota, 21 marca 2020

Technika świateł

Pracujemy online. Chcemy, aby nasi uczniowie pracowali samodzielnie, ale chcemy też być dla nich wsparciem. Dlatego potrzebujemy informacji zwrotnej od ucznia, co było dla niego łatwe, trudne lub niemożliwe do wykonani. Jeśli na co dzień pracujemy bez ocen, uczniowie  nie czują lęku, aby jasno powiedzieć, że czegoś nie potrafią.
Już w pierwszym tygodniu nauki bardzo przydatna okazała się technika świateł. Bardzo prosta do zrealizowania. Uczniowie wykonując zadania (np. matematyczne), oznaczają kolorem poziom ich trudności. Oto dwie przykładowe infografiki do wykorzystania.
Więcej na temat techniki świateł napisano na blogu Szkoły Uczącej się.
Z czasem, umieszczanie kolorowych świateł, staje się dla uczniów ważnym elementem samodzielnie wykonywanej pracy. Uczniowie sami chcą zakomunikować nauczycielowi, co było dla nich trudne lub łatwe.
Oznaczenia sygnalizatorów muszą byś jednak jasne i proste dla zrozumienia. Unikać należy określeń: średnio łatwe czy średnio trudne. Lepiej zapytać wprost: czy poradziłeś sobie sam, czy potrzebowałeś pomocy, czy kompletnie nie umiałeś tego wykonać. 
Oto przykłady uczniowskiej informacji zwrotnej:




Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza